25 Kasım 2011 Cuma

benim en sevdiğim elişi : Etamin :) - çeyiz görünümlü hobim-

Benim son bir yılda en severek yaptığım şeylerden biri etamin işlemek... Kimisi örgü örer, kimisi dantel ben ikisinide beceremedim ( çok istekli olmadım gerçi :) :) )  ama hep içimde bişiler üretme isteği vardı beni anlatan üretim tekniği Etaminmiş :) öncelikle etaminin ne olduğunu açıklayarak başlayayım :) Eskiden kumaşlara değişik ipliklerle çapraz çapraz yapılarak işlenen bi el sanatıyken günümüzde bunları hazır olarak sattıkları için benim gibi beceriksizlerin işi kolaylaşmış oldu :) Önce kullanılan delikli baskılı kanvas :

Bu örnek olarak Google dan bulduğum bir model benim yaptıklarımdan değil.
Yukarıdaki fotoda da çapraz dikişlerin nasıl atıldığı gösteriliyor:) 



                             Bu tarz büyük ve ince işler aşmış insanlar tarafından yapılıyorlar :)

Bunlarda bazı yastık ve tablo örnekleri ben şimdiye kadar bir tablo işledim ( ki kendisi kayıplara karıştı :( ) bir yastık işledim kendisi ciciannemin salonunda şuanda aynı anda iki yastık işliyorum:) Bu nasıl oluyor ? biliyorum kulağa biraz saçma geliyor. Bitanesine yaz sonu başladım yarıladım İzmirde bıraktım. Yenisini aldım Belçikaya getirdim. Bu işin benim için ne kadar zevkli olduğunu siz tahmin edin artık yanımda Belçika'ya ve Almanya'ya taşıdım :) Buraya getirdiğim şuan bitmek üzere ve blogda paylaşmak istedim:) Acaba hoşunuza gider mi ???


                                             Benimkilerde bitince böyle iki kardeş durcaklar :)
 Benim yaptığımız tarz yastıklar böyle bir torbadan çıkıyorlar. Torbada yok yok aslında bi adet iş yapılcak olan desennli kanvas, renk renk ihtiyacınızdan fazla ip, etamin iğnesi ve kullanma kılavuzu benim her yaptığımda ip arttı. İçiniz rahat olsun :)


   Kendisi benim Belçikada yaptığım yastık olur. Dönmeden bitirmeyi amaçlıyorum :)


 Bunlarda bölgesel bazda yakında gösterilmiş hali :)

Bunlarda  şimdilik artmış olan ipler dahasıda torbanın içinde :) Umarım sizde denersiniz dünyanın en sakinleştirici uğraşı bence :) Şiddetle tavsiye edilir....


4 yorum:

  1. Cok keyifli gorunuor,gercekten..
    Denemek istiorum sanirim..opuorum.iyi hafta sonlari..

    YanıtlaSil
  2. mottocum tatlım emınım sen bu işten çok keyif alırsın:) dönünce ben beraber gidip kemeraltından alabiliriz:)

    YanıtlaSil
  3. Tabiki canim super olur!!

    YanıtlaSil
  4. :))) bugün sözünü dinledim sokaklara vurdum kendimi:) Sonucunu post olarak görebilirsin:)

    YanıtlaSil