17 Nisan 2012 Salı

Rotaract Nedir Ne Değildir???

İçinde bulunduğum bulunmaktan gurur duyduğum dünyanın en büyük Sivil Toplum Kuruluşlarından olan Rotaract ile ilgili detaylı bir post yapmak istediğimden bahsetmiştim ve sonunda postumu karşınızda:) Umarım beğenirsiniz:)

Benim Rotaract içindeki 3 senem doldu. 3 sene önce kurulum aşamasında olan Mavişehir Rotaract Kulübüne kurucu üye olarak katılmıştım. Kulüb içerisinde çeşitli görevlerde yer aldım hepsini çok severek isteyerek yaptım dolu dolu geçen 3 senenin ardından önümüzde ki yıl kulüp başkanlığı görevini alıyorum.Önümüzde ki yıl blogda projelerden bol bol bahsedicem belki hepbirlikte güzel çalışmalara imza atma imkanımızda olur:)

Rotaract Nedir?
Rotaract, üyelerinin şahsi gelişmelerinde kendilerine yardım edecek bilgi ve becerilerini arttırmak, toplumlarının fiziksel ve sosyal gereksinimlerine hitap etmek ve dostluk ve hizmet çerçevesinde dünyadaki bütün insanlar arasında daha iyi ilişkiler kurmak için genç kız ve erkeklere fırsat veren ve Rotary kulüpleri tarafından desteklenen kulüplerdir. Rotaract kulüplerinde toplumsal, uluslararası ve mesleki gelişime yönelik hizmetlerin geliştirilmesi bireysel ve takım çalışmaları yoluyla teşvik edilirken gençlerin kişisel ve liderlik konularında gelişimleri sağlanır. Rotaract üyeleri başka insanların hayat şartlarını iyileştirmenin yanı sıra, benzer hedef ve idealleri paylaşan kişilerle uzun yıllar sürecek sağlam dostluk bağları kurarak kendi hayatlarına da değerli bir katkı yaparlar. Rotaract’ın evrensel sloganı “Hizmet Yoluyla Dostluk” dur.

Rotaract'ın Amacı

  • Gençlerin mesleki ve liderlik yeteneklerini geliştirmek
  • Yararlı her türlü uğraşı topluma hizmet fırsatı olarak değerlendirmek ve bunun gereğini kabul etmek
  • Ahlaki standartları, liderlik niteliği ve mesleki sorumluluk olarak tanımak, uygulamak ve geliştirmek
  • Toplumun ve dünyanın ihtiyaçlarını, problemlerini ve fırsatlarını daha iyi öğrenmeyi ve anlamayı sağlamak
  • Topluma daha iyi hizmet için bireysel ve grup çalışması olanakları sağlamak; insanlığa karşı uluslar arası iyi niyet ve anlayışı geliştirmek
  • Toplumsal hizmeti yerine getirirken ırk, din, meslek farklılığı gözetmemek, din ve politikayı hizmet ideali olarak savunmamak
"Kendinden önce hizmet" Rotary'yi yıllar boyunca ayakta tutan temel ilkedir. Bir Rotaract kulübünün hizmet projeleri de, kendi ülkesindeki ve tüm dünyadaki yaşam standartlarının iyileştirilmesine yöneliktir.
Bu projeler, genellikle şiddet, uyuşturucu kullanımı, AIDS, açlık, çevre ve cehalet gibi günümüzün en önemli sorunların yöneliktir.
Her Rotaract kulübünün yılda en az iki büyük hizmet projesi gerçekleştirmesi istenir. Bu projelerden biri toplum hizmetleri alanında, diğeri ise uluslararası anlayışın gelişmesine yönelik olmalıdır ve kulüp üyelerinin tamamı ya da büyük bir çoğunluğu bu projelere katılmalıdır.

Neden Rotaract

Geleceğin anne-babaları, iş dünyasının ve toplumların liderleri bugünün gençleri arasından çıkacaktır. Rotaract gibi programlar, gençlere toplum içinde sorumluluk sahibi ve üretken birer birey olmaları içir mükemmel birer fırsat sunmaktadır.

İzmir de olup Rotaracta katılmak isteyen bloggerlara veya yakınlarına Mavişehir Rotaract kulübü olarak kapımız açıktır. Her ayın 1. ve 3. Perşembesi Mövenpick otelde toplanıyoruz. Gelmeden önce bana mail atarsanız çok sevinirim :)

bgmyagci87@gmail.com mail adrasinden istediğiniz zaman bana ulaşabilirsiniz:)))

2 yorum:

  1. başarılar kuzum benim çalışmalarını zevkle takip edicem

    YanıtlaSil
  2. begümcüm aslında düşünmedim değil. benim arkadaşımda rotaract'a üye. hatta son ödül gecesindeki resimlerinizi gördüm.başarılarınızın devamını dilerim, umarım hayata geçirmek istediğiniz projeler kısa sürede sonuçlanır.

    YanıtlaSil